torsdag den 1. marts 2012

Fra tå til top, noget om sokker

Der afprøves sokkeopskrifter i det lille hjem, jeg har fundet en ny teknik med at strikke to sokker på en rundpind far tåen og op. Det lyder umiddelbart en smule indviklet men det er det faktisk slet ikke når man først lige finder fidusen :-) Jeg har afprøvet en opskrift i bogen to på en pind - fra tå til top, opskrifter er udemærket med jeg er ikke helt tilfreds med hælen synes den bliver lidt grov ude i siden af hælkappen. Det skal nok lige sige at jeg heller ikke fulgte op skriften helt da den er strikke med venderækker og dem strikker jeg ikke helt på samme måde. Jeg har fundet en video på denne hjemmeside som jeg synes er rigtig god, så det var den jeg brugte mens jeg fulgte lidt fra bogen også. Sokkerne fra bogen strikkes med kilehæl og udtagning til vrist, men jeg fandt ud af PaaPinden strikker en anden hæl og også en lidt anden tå. Nu er det den opskrift jeg lige strikker et par efter til Linus, var ellers kommet helt op til skaftet men kom til at rykke pinden ud og halvdelen af maskerne var tabt, og er altså ikke nogen ørn til at samle rib masker op, så det blev en ommer. Jeg har fået taget et par billeder af de nye sokker hvor jeg har strikket tåen og er ved at strikke foden, jeg mangler lige to cm før jeg skal til at strikke hælen.

To på en pind, sok 1 er den til højre og er markeret med en nål. Sok 2 ses til venstre.

Billede af tåen hvor der er slået masker op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...