lørdag den 15. juni 2013

Amning af en 11 mdrs baby

Godt så... Prinsessen har lige nappet 100 ml af noget mælk jeg havde malket ud i forgårs, så noget siger mig at jeg lige skal have gang i noget ammete (kan købes i helsesam og matas) og så må jeg vist og lige have købt ind til noget mælkebombe så jeg kan få sparket produktionen op. Egentlig kunne jeg nok bare gå over til erstatning, hun er jo trods alt snart 11 mdr, men vi nyder begge amningen og den ro det giver. Så jeg vil gøre alt for at kunne holde det ved lige, selvom det kun er til natten, og hvis hun vågner i løbet af natten.

Opskriften på mælkebombe:


25 g smør
25 g durum (skåret eller mel)
25 g usaltede pistacienødder eller græskarkerner
25 g sesamfrø
25 g mandler
25 g kokosmel


Durum ristes i smør på panden, alt det andet hakkes og vendes i. Spis 2 spsk om dagen eller hvad man nu synes er passende.



Mange vil nok mene at det er på tide at stoppe amningen og at det er "ulækkert" fordi hun er ved at være så stor, men min personlige mening er at jo længere et barn (mine i hvert fald) ammes jo bedre er det for barnet. Den lille nyfødte baby bliver jo heller ikke lige pludselig et "stort" barn, det sker jo gradvist, så man som mor ikke ser hvor stort barnet pludselig er blevet i forhold til for x antal måneder siden. Her tænker jeg mest på hvordan det ser ud når barnet ligger og bliver ammet, det er jo klart at en nyfødt fylder mindre end en på knap 11 mdr. I Norge anbefaler de jo også fuldamning til barnet er et år og delvis amning til barnet er to år.      

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...